شغل گوینده رادیو مزایایی نسبت به سایر مشاغل دارد. در این مقاله به این می پردازیم که چرا صحبت کردن چیز خوبی است. علی مرا در آکادمی گویندگان از حاجی پور ثبت نام کرد.

سرمایه اولیه کم، مواد اولیه صفر!

اگر می خواهید یک مغازه یا کارگاه تولیدی را در هر نقطه از شهر خود اجاره کنید و در آنجا کسب و کار راه اندازی کنید، چه هزینه هایی باید متحمل شوید؟ اجاره مکان، خرید تجهیزات، خرید مواد اولیه یا کالا، استخدام فروشنده و غیره.

یا می توانید رانندگی کنید و بخواهید در یک تاکسی اینترنتی مانند اسنپ کار کنید. حداقل به یک ماشین (حداقل یک ماشین لوکس) نیاز دارید. پراید استفاده شده الان چقدر ارزش دارد؟

چقدر پول برای این هزینه ها نیاز دارید؟ عددی که به ذهنتان می رسد را به خاطر بسپارید. حالا آن را با اعدادی که به شما می گویم مقایسه کنید.

برای تبدیل شدن به یک سخنران، باید هزینه های سرباری را متحمل شوید. اول، هزینه آموزش: شما می توانید با گذراندن دوره های یک یا دو طرفه و عالی اسپیکینگ (هزینه: یک، دو یا سه میلیون تومان) آموزش کافی برای کسب درآمد کسب کنید. دوم، هزینه تبلیغات (اجاره) استودیو یا خرید تجهیزات. استودیو Afish خرج زیادی نکرد. نرخ ساعتی یک استودیو خوب حدود 70 تا 100 هزار تومان است. اگر می خواهید تجهیزات بخرید، می توانید یک استودیوی خانگی با کیفیت تجاری حدود ده تا پانزده میلیون بسازید.

برای شروع به کار اصلا نیازی به استودیو خانگی ندارید و می توانید برای کارهای تجاری خود از استودیو استفاده کنید. مواد اولیه این کار چیست؟ صدای شما!

پس سرمایه اولیه شما دو تا سه میلیون تومان هزینه تحصیل است و بس!

حالا این هزینه حداقل دو تا سه میلیونی را با راه اندازی مغازه یا مغازه تولیدی مقایسه کنید... به نظر می رسد که آگهی استخدام برای یادگیری گویندگی واقعا مقرون به صرفه است!

بهره وری و پاداش بالا

هر کاری که انجام می دهید، حقوق شما ساعتی پانزده و بیست هزار تومان است. اما آیا می دانید حقوق گوینده چقدر است؟

غرامت گوینده اغلب بر اساس هر شغل محاسبه می شود، نه به صورت روز، با مبلغ پرداختی بر اساس نوع کار.

دستمزد یک کار نیمه تمام تا تیزر یک دقیقه ای از دویست هزار تومان شروع می شود و به چند میلیون تومان می رسد! شاید از خود بپرسید چه کسی حاضر است میلیون ها تومان برای سی ثانیه عصبانیت خرج کند؟ پاسخ شما برندهای معروف، سازمان های بزرگ، ادارات دولتی و غیره است که کیفیت کار آنها آنقدر مهم است که شهرت آنها برایشان بسیار مهم است و حاضرند برای انجام کار نیز هزینه زیادی خرج کنند. تا حد امکان. راه خوب

حقوق این شغل یعنی بالا; یعنی اگر در این کار مهارت داشته باشی، در ازای کمی کار، حقوق زیادی می گیری; اما این را بگویم که هیچکس در ابتدای کار شما دو میلیون تومان برای یک تیزر به شما پول نمی دهد. حتما می دانید که برای پیشرفت در این رشته تلاش زیادی می شود، اما حداقل دستمزد و حقوق بسیار بالاتر از سایر مشاغل است.

یه کار دوم خیلی خوب

اگر صحبت کردن را یک کار پاره وقت می دانید، باید چندین ساعت در روز را به این کار اختصاص دهید. بازاریابی، مذاکره، قراردادها و پیاده سازی بیش از دو ساعت در روز از شما وقت نمی گیرد (مگر اینکه پروژه بزرگی داشته باشید). برای بسیاری از دوستان من، گویندگی شغل دوم است و از آن درآمد خوبی کسب می کنند. برخی از دوستان به آن جریان نازک می گویند. اما اگر سخنران خوبی باشید و با تکنیک های بازاریابی اسپیکینگ آشنا باشید، می توانید درآمد بیشتری از این شغل نسبت به شغل اصلی خود داشته باشید.

کار سرگرم کننده

نمی دانم چند نفر از شما لذت نشستن پشت میکروفون را تجربه کرده اید، اما هر وقت پشت میکروفون می نشینم، خنده دارترین کار دنیا را انجام می دهم و آن را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی کنم. . البته این تنها احساس من نیست، بلکه احساس بسیاری از همکارانم نیز هست. امیدوارم هر چه زودتر این شادی را تجربه کنید.

موقعیت اجتماعی

اکثریت جامعه با ما رفتار مثبت دارند. جامعه ما سخنرانان را قابل احترام، هنرمند و با صدای زیبا می داند و آنها را فرهنگی می داند. در بسیاری از مواقع که مردم در مورد کار من سؤال کرده اند و من به آنها پاسخ داده ام، دیدم که بعد از آن با من احترام بیشتری نسبت به ابتدای گفتگو با من داشتند.