اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان یا ادامه تحصیل در دانشگاه را دارید، قطعا به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید. بهترین آزمون زبان استاندارد، آزمون آیلتس است.

اما آماده شدن برای آزمون آیلتس فرآیندی طولانی و دشوار است، بنابراین یافتن یک معلم با تجربه احتمالا یکی از مهم ترین مراحل آمادگی برای آزمون آیلتس است.

زیرا برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس باید زمان و انرژی زیادی صرف کنید و البته باید کمی وسواس به خرج دهید تا استاد یا دوره آمادگی آیلتس را پیدا کنید که بتواند شما را به سطح دلخواه برساند. .

چون اگر این مبحث را جدی نگیرید ممکن است ماه ها با یک استاد بروید اما در نهایت متوجه می شوید که برای آزمون آیلتس آماده نیستید و ممکن است استادتان برای تدریس آیلتس آمادگی نداشته باشد.

همچنین خیلی ها در ابتدای سفر فکر می کنند سطح زبان من آنقدر خوب است که می توانم نکات آیلتس را خودم با یک استاد یاد بگیرم و نیازی به معلم ندارم. در مورد چنین دیدگاهی فقط در صورتی باید بگویم که سطح متوسط ​​​​بالا - پیشرفته هستید.

در غیر این صورت باید از یک استاد مجرب کمک بگیرید تا بتوانید بر اساس نیاز و سطح زبان خود یک طرح شخصی تهیه کنید و معلم آیلتس شما را در رسیدن به نمره آزمون مورد نظر یاری کند.

توصیه نویسنده: چگونه برای آزمون آیلتس برنامه ریزی کنم؟

نکاتی که در انتخاب مدرس آیلتس باید رعایت شود:

1- زمانی که به دنبال یک مربی آیلتس خوب هستید، همیشه باید به تجربه کاری مربی توجه کنید. منظور ما از تجربه فقط دانش عمومی آموزش زبان انگلیسی نیست، بلکه باید به سطح تجربه مدرس با خود آزمون آیلتس نیز توجه کنید. بهترین مدرس آیلتس بیش از 2 سال سابقه تدریس در این زمینه را دارد.

همچنین نکته اصلی که دانش آموزان نادیده می گیرند، یافتن استاد آیلتس است، نه فردی که با نمره خوب آیلتس گرفته است. زیرا یک معلم واقعی آیلتس می داند چگونه شما را به پایان آزمون برساند، در حالی که اگر به یک فرد بی تجربه اعتماد کنید، وقت خود را تلف کرده اید.

2- یک معلم آیلتس پیدا کنید که کلاس های حضوری و آنلاین را برگزار کرده باشد. زیرا اگر در حال کار یا تحصیل هستید، دوره های آنلاین می توانند بهترین شانس را برای حضور منظم در کلاس ها به شما بدهند.

همچنین در شرایط فعلی کرونا ممکن است کلاس های آیلتس لغو شود و دیگر نتوانید در دوره شرکت کنید. البته می توانید از دوره آنلاین آیلتس نیز استفاده کنید.

پس به دنبال مدرس آیلتس باشید که تجربه تدریس آنلاین آیلتس را داشته باشد. آموزش کلاس های آنلاین نیاز به مهارت خاصی دارد و معلم آیلتس شما باید تجربه زیادی برای تدریس کلاس آیلتس آنلاین داشته باشد.

3- دوره های تدریس شده در بسیاری از موسسات آمادگی آیلتس بر اساس طرح قبلی طراحی شده است. اما هرکسی که برای آزمون آیلتس آماده می شود نیازهای متفاوتی دارد، محتوا و فعالیت های انجام شده در کلاس های این موسسات ممکن است با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد و نتیجه ای که باید در آزمون آیلتس کسب کنید را بهبود نبخشد.

به قول معروف، این دوره ها مانند لباس های تک سایز هستند، ممکن است به تن شما بیایند، اما پس از یک نگاه دقیق، ممکن است آن چیزی که شما دنبال آن هستید نباشند.

اما اگر یک جلسه مشاوره با یک مدرس آیلتس دارید، اگر آن مدرس تجربه کافی داشته باشد، ابتدا باید شخصاً برای شما برنامه ریزی کند. این به این دلیل است که نیاز شما به نقاط قوت و ضعف با افراد دیگر متفاوت است. و با برنامه ریزی دقیق و شخصی دستیابی به اهداف آیلتس برای شما آسان تر خواهد بود.

4- زمانی که می خواهید با یک معلم آیلتس شروع به کار کنید، از او بپرسید که آیا امکان تماس با دانش آموزان قبلی وجود دارد یا خیر. یا ممکن است حداقل نمره معلم قبلی آیلتس بوده باشد.

اگر مدرس آیلتس انتخابی شما تجربه کافی در تدریس آیلتس داشته باشد، می توانند نتایج کلاس های قبلی را در اختیار شما قرار دهند. اما به یاد داشته باشید، شما می خواهید یک معلم آیلتس خوب برای راهنمایی شما داشته باشید، بنابراین این سوالات کاملاً عالی هستند.

5- مدرس خوب آیلتس کسی است که همیشه در حال یادگیری و مرور سوالات و موضوعات جدید از آزمون آیلتس باشد. در حوزه های مختلف آزمون آیلتس این تغییرات در سال های اخیر دیده نشده است.

اما موضوعات و موضوعاتی که آیلتس برای سوالات مهارت های ریدینگ یا اسپیکینگ انتخاب می کند بسیار متنوع است. بنابراین یک مدرس خوب آیلتس باید همیشه در مورد موضوعات مورد علاقه در آیلتس تحقیق و بررسی کند.

به این ترتیب می تواند به شما کمک کند تا موضوعات جدیدی را آماده کنید که هر چهار ماه یکبار تغییر می کند.

سایر ویژگی های عالی که باید در انتخاب مدرس آیلتس در نظر بگیرید:

یک مدرس آیلتس خوب در تمام قسمت های آزمون آیلتس مجرب است.

او همیشه فایل های به روز موضوعات جدید آیلتس را برای خود آماده می کند.

یک معلم آیلتس خوب مدام دانش آموز را می سنجد.

زبان آموزان برای تحقیقات خود به فعالیت ها و وظایف مناسب فکر می کنند.

مفاهیم و استراتژی های آیلتس به وضوح برای شما توضیح داده شده است.

یک معلم خوب آیلتس. با قول دادن به آموزش ترفندهایی برای قبولی در آزمون آیلتس شما را تشویق به شرکت در کلاس ها نمی کند.

معلم آیلتس شما باید بتواند مطالب را با جزئیات در کلاس ارائه کند، به راحتی با دانش آموزان ارتباط برقرار کند و همچنین زبان همه دانش آموزان کلاس خود را بداند.

و یک نکته بسیار مهم اینکه به نظر ما هر زبان آموزی که می خواهد برای آزمون آیلتس آماده شود باید سعی کند استاد آیلتس پیدا نکند که تنها تجربه اش در آزمون آیلتس این باشد که خودش در آزمون آیلتس شرکت کند. و نمره 7 یا بالاتر را کسب کنید.

جدا از این مقاله، این افراد درگیر آماده سازی آزمون آیلتس نبودند. درست است که چنین افرادی در آیلتس نمره بسیار خوبی گرفتند اما این بدان معنا نیست که توانایی بیان بیشتر را دارند. یک معلم خوب آیلتس معمولاً می داند چگونه زبان انگلیسی خود را بهبود بخشد و در عین حال در مورد آیلتس و آنچه شما باید در مورد آزمون بدانید نیز به شما آموزش می دهد.

مراجعه به سایت: https://payju.ir/content/تدریس-آیلتس-در-شیراز